onsdag 26 oktober 2016

Jag vill inte bli Bedragen

Denna bok kom ut första gången 2008 men det är först nu jag har fått upp ögonen för den.

Det har kommit en hel serie om barnmorskan Cecilia Lund efter denna och jag vill läsa dem alla.

Jag tyckte att början var lite seg men det kan lätt bli så innan man vet vilka alla karaktärer är.
Men när jag väl kom in i boken och det började hända saker ville jag inte sluta läsa. Jag ville veta hur allt skulle gå för familjen och den nya familjemedlemmen.



Cecilia Lund är barnmorskan som älskar sitt jobb och trivs med sina kollegor. Hennes jobb känns viktigt och hon får uppleva livets stora stund. Födseln.

Privat rullar livets pusslande på. Hon lever med sin make John och deras fyra barn. De bor i ett trevligt hus i förorten. det är middagar som ska planeras, läxor som ska göras, syskonbråk att styra bort och det ska ALDRIG förändras. Eller?

En dag står en 20 årig kille utanför deras dörr. Han hävdar att John är hans far och deras tillvaro förändras. Så många frågor och funderingar. Är han verkligen den han utger sig för att vara?

John åker på en lång tjänsteresa och Cecilia lämnas ensam med allt. Deras relation är ansträngd och den är inte som den en gång var. Men vad är det som har förändrats? Är det Cecilia eller är det John?

Frågan är vem som bedrar och vem som blir bedragen.

När jag väl kommit in i handlingen kan jag inte släppa boken. Jag vill veta allt. Har Cecilia rätt i sina anklagelser eller är allt bara som vanligt. Kommer allt någonsin bli som vanligt igen?
Samtidigt som jag våndas i Cecilias problem blir jag samtidigt djupt imponerad av Barnmorskor och vilket fantastiskt jobb de gör.

En läsvärd bok som handlar om livets alla prövningar. Det är lätt att fundera på sitt eget liv och jag hoppas att jag slipper uppleva samma sak som Cecilia. Men man kan aldrig vara säker.
Jag är nu redo att läsa vidare om Cecilia Lunds öde. Är ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar