torsdag 25 augusti 2016

Fortsättning följer

Efter att ha läst Livet efter dig av Jojo Moyes var jag helt tagen och jag kunde inte sluta gråta. Det var en tragisk berättelse och jag kämpade länge med att läsa slutet. Först undvek jag det men sen var det bara att läsa. Medans tårarna trillade på kinderna kunde jag inte låta bli att tänka på...... Hur gick det sedan för Lou????

Här kommer uppföljaren, Arvet efter dig. Jag var bara tvungen att läsa denna. Jag stålsatte mig och var beredd på samma elände men jag blev glatt överraskad.


Det har gått 18 månader sedan Wills död och Louisa vet fortfarande inte hur hon ska gå vidare.
Hon tampas fortfarande med skuldkänslorna över att hon inte kunde förmå Will att leva vidare. Hon lovade Will att våga mer och ta för sig av livet, hon försöker men hon vågar inte ta steget.
Den kärlek hon kände för Will är så stark men han är borta. Hur ska hon någonsin våga älska någon igen?

Louisa Clark ställs inför nya utmaningar och livet blir inte alltid som hon har tänkt sig.

Boken är roande, sorglig och man slutar aldrig att förvånas. Nya saker händer hela tiden och man tröttnar liksom aldrig. Boken blir aldrig tråkig och den innehåller Jojo Moyes alla ingredienser. Kärlek, vemod, klantighet och massor med trevlig läsning och man vill helt enkelt inte sluta läsa.

Det är en bra bok och den är verkligen läsvärd. Har man läst Livet efter dig så måste man verkligen läsa denna bok också. Man får veta vad som händer sen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar