måndag 27 juni 2016

Början på något nytt

Har länge funderat på att starta en bokblogg men har tvekat. Jag vet att det finns massor med liknande bloggar men jag tänkte ändå testa. Jag älskar böcker och läser så mycket jag kan. Alla har vi vår specifika smak när det gäller böcker. Visst många gillar samma böcker men upplevelsen är olika hos alla.

Här kommer jag skriva om vad jag tycker om de böcker jag läst, mina tankar runt böcker/författare och vad jag tycker i största allmänhet om böcker och litteratur.

Jag läser i perioder flera böcker i veckan och i bland blir det betydligt mindre. Sommaren är naturlistvis den tiden då jag läser mest.

Jag har en spridd smak när det gäller böcker. Jag kan läsa kriminalromaner, romance, reportageböcker och mycket mer. Jag väljer böcker med omsorg och blir alltid glatt överraskad när jag hittar en ny författare som skriver riktigt bra.

Jag läser inte alltid det senaste utkomna och vissa böcker kan ha några år på nacken. Men det är det som är så kul med böcker. Alltid finns det något nytt att läsa och man har aldrig läst dem alla.
Vissa författare läser jag allt av och vissa läser jag bara en del av.

Ska bli kul att få dela med sig av sina tankar och kanske får det någon att vilja läsa just de böckerna.

På återseende.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar